Sameiet har inngått ny internett- og TV-avtale med Get. Avtalen vil tre i kraft fra 01.01.2019, men beboere vil bli konvertert over på ny løsning i desember. I denne artikkelen vil styret redegjøre kort for valget som er tatt og hvordan den nye tjenesten kommer til å bli.

Hva skjer fremover?

Alle beboere vil få mer informasjon i god tid før ny avtale trer i kraft. Informasjon vil bli gitt både via nettsiden og direkte fra Get. Følg med på oppslagstavler og på nettsiden for oppdatert informasjon.

Informasjon om tjenesten

Sameiet har inngått en fleksibel avtale som gir hver enkelt beboer muligheten til å velge ett av tre alternativer:

  1. TV og Internett – TV Start 12 faste kanaler og 55 poeng som kan benyttes til å velge kanaler, kanalpakker og strømmetjenester. (les mer på get.no) Fiber internett 200 Mbps
  2. Kun Internett – 500 Mbps
  3. Kun TV – Familiepakken med 12 faste kanaler og 115 poeng til å velge kanaler og kanalpakker. (les mer på get.no)

Mer informasjon om tjenesten og utstyret vil komme senere, men du kan også lese mer på Get.no. Vi antar de fleste vil ende opp med alternativ 1. Det er verdt å merke at beboere kan velge å bruke 40 av poengene til å dekke HBO Nordic (som 60% av beboere i dag betaler for).

Høyere kvalitet, lavere kostnader og mer fleksibilitet

Vi har gjennomført en svært grundig prosess i forbindelse med ny avtale. TV-markedet er i endring og vi har vært opptatt av å få på plass en avtale som er god for snittbeboeren i sameiet. På bakgrunn av det gjennomførte vi i sommer en spørreundersøkelse som har gitt oss god innsikt i sameiets internett- og TV-vaner.

Vi har benyttet denne undersøkelsen til å utarbeide en ganske omfattende evalueringsmodell for å sikre at totalkostnaden i sameiet blir så lav som mulig, målt opp mot fleksibilitet og kvalitet på tjenesten. Denne modellen har blant annet vist oss at det samlet sett vil være veldig dyrt for gjennomsnittsbeboeren dersom vi skulle fjernet TV fra felleskostnadene, siden over 80% av sameiet fremdeles ønsker en form for TV pakke.

Styret er godt fornøyd med at den nye avtalen gir lavere kostnader for alle beboere, høyere kvalitet og mer fleksibilitet i forhold til dagens avtale. Faktisk vil besparelsen for sameiet totalt sett fra gammel til ny avtale beløpe seg til ca. 600.000,- pr. år. En betydelig besparelse for sameiet. Med totalt sett, mener vi både kostnadene som dekkes over husleien (fellesutgifter) og de oppgraderinger som individuelle beboere har gjort og betaler for direkte til Canal Digital (over 60% har oppgradert internetthastigheten).

Best for flertallet

Vi er mange beboere på Torshov Torg, og en felles avtale vil naturligvis ikke være optimal for alle og enhver. Vi håper likevel at den nye avtalen vil passe bedre for flere enn dagens avtale. Samtidig har vi vært opptatt av å få en best mulig avtale for flertallet, ettersom vi er et sameie.

De som ikke trenger lineær TV
For de i sameiet som ikke ser på lineær TV, vil den nye tjenesten være en stor forbedring i forhold til dagens avtale. Med den nye avtalen vil den enkelte beboer kunne velge alternativ 1 (se lengre oppe i artikkelen) for å så bruke de 55 poeng en har til rådighet, på strømmetjenester. Eksempelvis vil en beboere kunne inkludert i avtalen velge; HBO Nordic, Paramount+ og Curio. Dette da i stedet for lineær TV-kanaler. De faste kanalene vil alle som velger alternativ 1 eller 3 uansett ha tilgjengelig. Uavhengig av hva en velger å bruke poengene til.

Nytt utstyr
Styret vil om noen uker komme tilbake med informasjon om utstyret som vil følge med avtalen.

Mer informasjon om TV-pakken

Merk at du har 55 poeng til rådighet dersom du velger TV og Internett-pakken. For de som velger kun TV (vi antar ingen velger dette) vil vedkommende ha 115 poeng til rådighet inkludert.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?
Reload Reload document
| Open Open in new tab

Last ned [1.29 MB]